اگر شما هم برای ارسال لیست بیمه به مشکل برخوردید این کلیپ را از دست ندهید.

سامانه تامین اجتماعی از اول بهمن ماه تغییراتی را درارسال لیست بیمه و پرداخت آن ایجاد کرده است.

مثل قبل از قسمت کارفرمایان، لیست حق بیمه، ارسال لیست حق بیمه، کد کارگاهتان را انتخاب می‌کنید.

یکی از این تغییرات در منوی لیست حق بیمه است و تغییر بعدی در قسمت سوابق می‌باشد .

وقتی وارد سوابق ارسالی می‌شوید در قسمت وضعیت درخواست، عناوین لیست‌های گذشته انتقالی را دارید، که به‌تازگی اضافه شدند.

این لیست‌ها همان لیست‌های گذشته شماست که با فرمت جدید سامانه بارگذاری شده است.

مثل قبل فایل‌های لیست حق بیمه خود را بارگذاری و کد امنیتی را وارد می‌کنید.

وارد صفحه جزئیات لیست می‌شوید، این قسمت قبلا شامل سه مرحله بود:

1-ثبت اولیه

2-تایید لیست

3-گرفتن فیش یا واریز آنلاین حق بیمه

اما الان به ۵ مرحله تبدیل شده :

مرحله اول: همان ثبت اولیه است، با این تفاوت که قسمت نتیجه پردازش هم به آن اضافه شده است.

مرحله دوم: بعد از اطمینان از درستی اظهارات خود پردازش را می‌زنیم.

نکته: در قسمت نتیجه پردازش، تامین اجتماعی طبق اطلاعاتی که قبلا در شعبه تامین اجتماعی بارگذاری شده قسمت نتیجه پردازش را تکمیل می‌کند، و اگر مغایرتی بین اظهارات کارفرما و نتیجه پردازش وجود داشته باشد آن کادر قرمز می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر لیست شما نیاز به اصلاح داشته باشد در این مرحله می‌توانید ازقسمت اصلاح لیست، اصلاحاتتان را انجام دهید.

مرحله سوم: در صورتی که اظهارات کارفرما و نتیجه پردازش با هم مغایرتی نداشته باشد، گزینه ثبت لیست را انتخاب می‌کنیم .

“دقت کنید که پس از ثبت لیست، امکان هیچگونه اصلاحی وجود ندارد “

مرحله چهارم: بعد از ثبت لیست، وارد قسمت پرداخت می‌شوید که مثل قبل امکان دریافت قبض وجود ندارد و باید به صورت آنلاین از طریق درگاه بانکی پرداخت را انجام دهید.

در این قسمت اگر شخصیت حقوقی هستید و می‌خواهید از طریق کارت شرکت پرداختی را انجام بدهید، باید قسمت شناسه ملی منطبق با شماره کارت را انتخاب کنید و اگر شخصیت حقیقی یا حقوقی هستید که کارت مد نظر مربوط به شخصیت حقیقی است باید گزینه کدملی منطبق با شماره کارت را انتخاب کنید و با توجه به گزینه انتخابی، کدملی یا شناسه ملی شرکت را درج و گزینه پرداخت را انتخاب ‌کنید.

مرحله پنجم: در صفحه پرداخت اطلاعات کارت را وارد و پرداخت را انجام دهید.

پس از تکمیل فرآیند پرداخت، می‌توانید فیش واریزی را دریافت کنید.

اگر گزارش مالیات اجاره خود را بارگذاری کرده‌اید، می‌توانید آموزش محاسبه مالیات اجاره را با استفاده از لینک زیر مشاهده کنید.

نوشته‌های مرتبط

115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.