نحوه گرفتن پروژه مالی و ارائه رزومه کاری

وحید شفیعی
نویسنده: وحید شفیعی

دانشجویان رشته حسابداری بعد از فارغ التحصیلی و به محض ورود به بازار کار به این سوال برخورد می‌کنند که چگونه پروژه مالی (حسابداری) بگیرم؟

گرفتن پروژه مالی و ارائه رزومه کاری

   اینجانب وحید شفیعی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته حسابداری هستم که می‌خواهم با استفاده از تجربیات و آموزه‌های خود در این مقاله به مواردی که می‌تواند به دانشجویان و کارجویان رشته حسابداری در امر استخدام و انعقاد قرارداد پروژه مالی در بازار کار کمک بسزایی کند بپردازم. امید است بتوانم برای عزیزانی که در ابتدای مسیر پر فراز و نشیب رشته حسابداری و مدیریت مالی هستند راهنمای شایسته‌ای باشم.

در جواب این سوال که چگونه قرارداد مالی ببندیم و یا چگونه در دایره مالی یک واحد تجاری استخدام شویم می‌توان به مسائل گوناگون اشاره کرد و درباره آنها صحبت کرد اما بنده سعی نمودم به بیان مطالبی که به عقیده و نظر شخصی خودم مسائل پرکاربردتر و ضروری‌تری هستند بپردازم.

گام نخست

رزومه کاری در قدم اول برای گرفتن پروژه مالی و ارائه رزومه کاری باید مهارت‌ها و علوم حسابداری خود را ارتقاء دهیم و مفاهیم و کلیات رشته حسابداری مانند اصول حسابداری، استانداردها و قوانین مالیاتی، قوانین تامین اجتماعی و قانون کار را بدانیم و مهارت‌های رایانه‌ای مانند نرم‌افزارهای حسابداری و برنامه‌های OFFICE به خصوص اکسل را بصورت تخصصی آموزش ببینیم و در هیچ زمان از آموزش و یادگیری غافل نشویم و این را بدانیم که میزان شناخت و آگاهی ما از علوم مالی و مالیاتی و تجربیات عملی ما جایگاه شغلی ما را در بازار کار تعیین می‌کند.

گام دوم

در قدم دوم باید شناخت کامل از شرکت‌های تجاری، موسسات و بنگاهای اقتصادی و نوع فعالیت آنها داشته باشیم. شاید برایتان سوال شود که شناخت نوع فعالیت واحدهای تجاری چه اهمیتی دارد؟ درجواب این سوال باید بگویم شرکت‌ها و واحدهای تجاری بطور کل از نظر نوع مالکیت و نوع فعالیت باهم تفاوت دارند و در مبحث حسابداری و مالی نیز باهم متفاوت هستند. گرچه در یکسری از سرفصل‌ها و عملیات‌های حسابداری یکسان هستند اما در نحوه مدیریت حساب‌ها باهم تفاوت عمده‌ای دارند. نرم‌افزارهای حسابداری نیز با توجه به نوع فعالیت شرکت‌ها باهم متفاوت هستند. قبل از خرید نرم‌افزار باید با توجه به آگاهی از شیوه کار و نوع فعالیت شرکت یا کارگاه مورد نظر برنامه‌ای که امکانات لازم برای ثبت اطلاعات و گزارش‌های مورد نیاز مدیریت را داشته‌باشد سفارش داده و نصب شود. بعضی از نرم‌افزارها به صورت انحصاری برای نوع خاصی از فعالیت‌های تجاری و شرکت‌ها طراحی شده‌اند.

گام سوم

در قدم سوم برای گرفتن پروژه مالی و ارائه رزومه کاری لازم است برای شناخته شدن در بازار کار اقدام کنیم که لازمه آن انجام اقدامات زیر است :

  • شرکت در سمینارها، همایش‌ها و دورهمی حسابدارها
  • شرکت در نمایشگاهایی که کارفرمایان حضور دارند
  • حضور مستمر در سازمان مالیاتی و ارتباط با ممیز مالیاتی
  • ساخت وب سایت و تبلیغات در فضای مجازی
  • چاپ کارت ویزیت و پخش در مکان‌های عمومی

راهکارها و نظرهای متعدد دیگری برای این امر وجود دارد که بستگی به خلاقیت و نوع نگرش بازاریابی شما دارد.

لازم دانستم تا در این قسمت نکته‌ای را برایتان عرض کنم:

برای گرفتن پروژه مالی و ارائه رزومه کاری و پیشرفت در شغل و حرفه حسابداری لزوما نیاز به افزایش عملکرد دارد و برای افزایش عملکرد باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به بیان مهمترین آنها پرداختم.

  • تعادل در تقسیم زمان: سعی کنید در موارد خاص تقسیم زمان بیشتری داشته باشید تا همه امور؛ به زبان ساده‌تر یعنی ببینید به آموزش بیشتر علاقه دارید یا کارعملی و بیشتر وقت خود را صرف علایق خود کنید. (البته یک حسابدار حرفه‌ای آموخته‌های نظری خود را با دانش عملی (تجربی) ادغام می‌کند و از آن بهره لازم را می‌برد)
  • استراحت و تفریح به وقت و مناسب داشته باشید.
  • ورودی مناسب به مغز بدهید و از ورود محتوای نامناسب و ناکارآمد جلوگیری کنید.
  • بر روی هدف تمرکز کنید نه رفع مشکل، به دنبال این باشید که در این حرفه بهترین باشید و فقط به دنبال رفع مشکل اشتغال نباشید.
  • برای خود الگو و رهبر انتخاب کنید: افراد موفق را سرلوحه خود قرار دهید و ببینید برای موفقیت خود چه کارهایی انجام داده‌اند. (مشورت با افراد موفق می‌توانید راهکارهای بسزایی برای رسیدن به اهداف خود بدست آورید)
  • برای انجام کارهایتان زمان مشخص کنید: به عنوان مثال تعیین کنید برای انجام کاری معین چه مقدار زمان وقت نیاز دارید و سعی کنید در مدت زمان معین انجام دهید.
 رزومه کاری:

رزومه کاری معرفی‌نامه شما برای دریافت پروژه و استخدام در شغل مدنظر می‌باشد. باید به نحوی ارائه شود که کارفرما را موجاب کنید، که شما مناسب‌ترین شخص برای انجام امور مربوطه هستید.

برای تهیه یک رزومه جامع نکاتی را که باید مدنظر قرار داد:

  • از یک فونت ساده و خوانا و از جملات شفاف و واضح استفاده کنید.
  • باید سعی کنید که تمامی دانش‌ها، مهارت‌ها، تخصص‌ها، مدارک تحصیلی، گواهینامه‌های آموزشی، تجربه و سوابق شغلی خود را به صورت مختصر و مفید ذکر کنید.
  • رزومه را قسمت‌بندی و هراطلاعاتی را در قسمت خود جایگذاری کنید.

1⃣ به عنوان مثال قسمت اول را به اطلاعات هویتی اختصاص دهید.

2⃣ به ارائه سوابق تحصیلی بپردازید.

3⃣ مهارت‌های آموزشی خود را بیان کنید.

4⃣ در آخرین قسمت سوابق شغلی و تجربیات حرفه‌ای خود را بصورت کلی بیان کنید.

 رزومه‌ای با مشخصات خود طراحی نمودم و برای شما عزیزان ارائه نمودم:
نام و نام‌خانوادگی : وحید شفیعی آبادچی
متولد :  1374/10/13
شماره ملی: 108037431 وضعیت تاهل : مجرد
ساکن : اصفهان-نجف‌آباد بلوار بهارستان خیابان شهید بهرامی کوی گلزار پلاک 25 وضعیت نظام وظیفه : معافیت کفالت
تلفن همراه :  03140119864
www.vahidshafeiee@gmail.com تلفن ثابت :    42650058-031
درباره من:
 فردی منظم و پرتلاش و باانگیزه، ثابت قدم و باپشتکار در انجام فعالیت‌ها، دارای ارتباط اجتماعی بالا و صبور و با اخلاق، علاقه‌مند در یادگیری و همچنین مدافع منافع شرکت و با وجدان کاری بالا هستم.
  سوابق تحصیلی:
1- کارشناسی حسابداری از دانشگاه آزاد واحد تیران
2- کاردانی حسابداری از دانشکده فنی و حرفه‌ای سما نجف‌آباد
3- دیپلم حسابداری از هنرستان فنی و حرفه‌ای شهید طالبی نجف‌آباد
سوابق شغلی:
1- صندوق‌دار و حسابدار رستوران ایرانیان نجف آباد   1397 – 1398
2- مسئول بایگانی و کمک حسابدار صندوق قرض الحسنه ولیعصر(عج) نجف آباد  1397 – 1398
3- کمک انباردار و مسئول سیستم انبارداری شرکت شامانا   1399
4- حسابدار و مسئول امور اداری کارگاه تراشکاری و دستگاه‌سازی 1399
5- حسابداری و انبارداری کارخانجات سنگبری‌های نجف آباد 1400 – 1401 – 1402
6- کمک حسابدار و  کمک حسابرس موسسه حسابداری کیا حسیب سپاهان 1402
سوابق آموزشی :
1- دوره مقدماتی حسابداری دارای گواهی‌نامه بین‌المللی ایزایران
2- دوره پیشرفته حسابداری دارای گواهی‌نامه بین‌المللی ایزایران

{سخن پایانی : شاید گاهی به نتیجه دلخواه در برابر اهداف خود نرسید و یا حتی در این مسیر شکست‌هایی داشته باشید.  در نهایت موفقیت از آن کسی ست که ناامید نشود و با استفاده از تجربیات گذشته قوی‌تر به راه خود ادامه دهد.اغلب افراد بزرگ عظیم‌ترین موفقیت‌های خود را بلافاصله بعد از عظیم‌ترین شکست‌هایشان بدست آورده‌اند.(ناپلئون هیل)} 

نوشته‌های مرتبط

180

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.