تهیه گزارش دفاتر کل و روزنامه در سپیدار برای دفترنویسی

تهیه گزارش دفاتر کل و روزنامه در نرم افزار حسابداری سپیدار

برای نوشتن دفاتر از 15 سند کل استفاده می‌شود، که متشکل از 12 سند ماهانه، سند افتتاحیه، بستن حساب‌های موقت و سند اختتامیه می‌باشد.

در ماژول حسابداری، قسمت عملیات، صدور سند کل (روش صدور را تجمیعی انتخاب می‌کنیم)

در قسمت محدوده اسناد می‌توانیم از تاریخ یا شماره استفاده کنیم.

به عنوان مثال: برای سند افتتاحیه تاریخ سند افتتاحیه یا شماره سند افتتاحیه  وارد می‌شویم. روی گزینه صدور سند کل کلیک می‌کنیم.

مابقی اسناد را به‌صورت ماهانه طبق آخرین روز هر ماه تا یک ماه مانده به پایان سال مالی مثلا: برج11 در قسمت تا تاریخ وارد می‌کنیم و گزینه صدور سند کل را انتخاب می‌کنیم.

برای آخرین ماه سال مالی برای مثال: اسفند ماه علاوه بر گزارش روزانه باید گزارش بستن حساب‌های موقت و اختتامیه هم تهیه شود.

برای گزارش روزانه

جهت مشاهده شماره سند، قبل از بستن حساب‌های موقت و اختتامیه را در فهرست اسناد حسابداری وارد می‌شویم. شماره سند مورد نظر را بررسی کرده و سپس در قسمت (تا شماره) شماره سند مورد نظر را وارد و بر روی گزینه صدور سند کل کلیک می‌کنیم.

برای گزارش بستن حساب‌های موقت و اختتامیه: شماره سند مربوط به سند بستن حساب‌های موقت و اختتامیه را وارد و صدور سند کل رو انتخاب می‌کنیم.

پس از صدور سند کل در قسمت فهرست، گزینه اسنادکل، لیست اسناد صادر شده قابل مشاهده است.

تمامی اسناد را انتخاب و در قسمت منوی چاپ:

برای دفتر کل: گزینه دفتر کل بر مبنای اسناد*

 برای دفتر روزنامه: گزینه گزارش دفتر روزنامه بر مبنای اسناد کل را انتخاب می‌کنیم.*

📌 کارشناسان ما در قسمت حسابداری آماده پاسخ گویی به سوالات شما در این باره هستند.

سرپرست حسابداری موسسه کیاحسیب سپاهان

مرضیه اسماعیلی

موضوع ویدئو

آموزش تهیه گزارش دفاتر کل و روزنامه در سپیدار

مدت زمان ویدئو

3 دقیقه

نوشته‌های مرتبط

472

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.